close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

עבירות צווארון לבן- הגדרה ותיאור

מערכת שורשג אלול, תשעה18/08/2015

האם יש הגדרה סוחפת לעבירות צווארון לבן?

תגיות:

עבירות צווארון לבן, הם למעשה עבירות המתבצעות לרוב על ידי אנשים נורמטיביים ללא עבר פלילי במקום עבודתם. ככל הנראה כל אדם נורמטיבי, יכול ליפול בקלות למלכודת זאת.

מהן למעשה עבירות צווארון לבן?
בעבר אנשים שהיו נחשדים בעבירות אלו, היו לרוב אנשים בעלי מעמד חברתי גבוה, שבמהלך עיסוקם בצעו עבירות שונות שבגינם הוגשו נגדם כתבי אישום. כיום, אין הגדרה ספציפית לעבירות אלו, וכל אדם אפילו במעמד נמוך, יכול להיות מוגדר כחשוד בעבירות אלו. עבירות צווארון לבן הם למעשה עבירות פליליות הקשורות בדרך זאת או בעקיפין ללקיחת כספים ממקום העבודה, בין אם בצורה ישירה או על ידי מרמה והפרת אמונים, בין אם בצורת שוחד, סחר במניות על פי מידע פנימי, עבירות מיסים, מעילה ועוד.

בין היתר, עבירות צווארון לבן כוללות תחומים נוספים ובניהם - עבירות מחשב, מרמה ועבירות של בעלי מקצועות חופשיים כלפי אזרחים. לרוב חשודים בביצוע עבירות אלו, הם עובדים בכירים בחברות או ברשויות מקומיות, ממשלתיות ומקומות נוספים. לעיתים מדובר בדרג ניהולי, אך לעיתים גם עובדים זוטרים נחשדים בעבירות אלו.

כיצד מומלץ לנהוג במקרים של חשד בעבירות אלו?
ראשית נראה כיצד עובד התהליך: כאשר אדם נחשד בביצוע עבירות צווארון לבן, הוא נקרא לחקירה במשטרת ישראל, אך אם מדובר בעבירות מיסים, הוא מוזמן לחקירה ברשות המיסים. לעיתים החשוד נעצר על מנת להמשיך את תהליך החקירה. חשוב לציין כי כל הנאמר על ידי החשוד יכול לשמש כנגדו במהלך הגשת כתב אישום, לכן יש צורך כבר בשלבים הראשונים לבקש את הזכות הבסיסית שמגיעה לכל חשוד והיא – התייעצות עם עורך דין פלילי המתמחה בדיני צווארון לבן.

למה חשוב כבר בשלב הראשוני להתייעץ עם עורך דין?
זכות להתייעץ עם עורך דין, היא זכות בסיסית וחשובה ביותר - המגיעה לכל אזרח החשוד בעבירה כזאת או אחרת. לכן, כבר בשלב החקירה או המעצר, חשוב להתייעץ עם עורך דין ולשמור על זכות השתיקה עד להתייעצות. מצב זה הוא הטוב ביותר ונועד על מנת למנוע פערים בין כוחות החוקרים לחשוד. עורך דין בעל ניסיון רב בתחום זה, יוכל ללוות את החשוד יד ביד לאורך כל הדרך ולנסות להקל על עונשו במידה והוגש כתב אישום כנגד החשוד.

לרוב במקרים אלו, בתי משפט יכולים להטיל עונשים כמו – תקופת מאסר ממושכת וקנסות. כאשר חשוד מיוצג על ידי עורך דין מומחה בעבירות אלו, לעיתים הוא יוכל לשכנע את השופט להפחית מעונשו או להמיר את תקופת המאסר לקנס או מעצר בית ובכן הקלות נוספות. מסיבות אלו, חשוב לבחור עורך דין בעל ניסיון רב והצלחות רבות בתחום עבירות צווארון לבן.

הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה